Møter – arrangementer

Kurs i kappseilingsreglene Onsdag 19. April

Kappseilingsreglene er oppdatert i år og Thomas Kresse holder nok en gang kurs. Kurset holdes 19. April kl. 18:00 i Ullern Båtforenings lokaler. Pris kr. 100 betales kontant eller Vipps til Ullern Seilforening. Det er plass til 20 deltakere. Første mann til mølla …

Les videre

Til tirsdag: Høstmøte med reker, hvitvin og premieutdeling

USF har gleden av å invitere til høstmøte førstkommende tirsdag, 1. november klokken 18.00 i UBFs klubbhus. Alle medlemmer og alle deltakere i Ullern Cupen med mannskap er velkommen.

Det blir reker og hvitvin, og det holdes premieutdeling for UllernCup, som… Les videre

Sesongavslutning med pizza 20.09.2016

Tirsdag 20. September går siste seilas i UllernCupen 2016. Etter seilasen inviteres alle sesongens deltakere med mannskap til avslutningsfest med pizza og mineralvann på Ullern båtforenings klubbhus i Drammensveien 198 i Bestumkilen. Kanskje kommer en foreløpig beregning av sammenlagtresultat for cupen. Ta med kr. 50 pr. person til dekning av matutgifter. Ønskes øl, ta med selv.

Påmelding senest Mandag 19. September. Les videre

Ro- og padleanlegg i Bestumkilen

Det har vært et informasjonsmøte om Bestumkilen ro- og padleanlegg. En del av Bestumkilen ble i 2010 regulert til ro- og padlebane. Den tar en liten bit av Karenslyst båtopplag. Bystyret har nå vedtatt å gjennomføre prosjektering av… Les videre

Protokoll fra årsmøtet i USF 2016

Årsmøtet i Ullern Seilforening ble avholdt 19.04.2016. Bare 5 medlemmer møtte, men det var tilstrekkelig til å være beslutningsdyktig. Protokollen er vedlagt. Les videre

Kurs i NOR-rating 06.04.2016 på Frognerstranda

Kurset avholdes Onsdag 6.april kl. 1800 i klubblhuset til Frognerkilen Båtforening 1860 på Frognerstranda.

Kursleder blir som tidligere Per Bøymo som er sjefsmåler i Norge. Han vil forklare hvordan NOR rating systemet er bygd opp, og om hvordan NOR… Les videre

Referat årsmøtet USF 24.03.2015

Det var 14 medlemmer på årsmøtet. Se Årsmøte 2015 – protokoll (pdf). Valget medførte en mindre endring av styret ved at Jon Vendelbo gikk ut av styret og inn i regattakomiteen. Vi takker Jon for en entusiastisk innsats… Les videre

Oppfriskningskurs i kappseilingsreglene 15. April

Kurset avholdes Onsdag 15.april 2015 kl. 1830 I Oslo Motorbåtforening sitt klubbhus –Sjølyst

Kursleder blir også i år Thomas Kresse som er internasjonal dommer og leder Norges seilforbunds dommerutvalg. Han har lang erfaring med slike kurs. Emnene blir… Les videre

Årsmøte og Hvordan vi vant UllernCupen – 24. Mars

Årsmøte avholdes i UBF klubbhus i Drammensveien 198 tirsdag 24.mars 2015 kl 18:30

Etter årsmøtet vil vinner av UllernCupen 2014, Andreas Abilgaard, fortelle litt om hvordan UllernCupen ble opplevd fra deres Elan 310, og vi håper at han… Les videre

Kurs i NOR-rating for seilere 25. mars

Kurs i NOR-rating holdes for Oslo Motorbåtforening, Ullern Seilforening og Frognerkilens Seilforening  onsdag 25.mars kl. 1800 i Oslo Motorbåtforenings lokaler på Sjølyst.

Kursleder blir som i fjor Per Bøyemo som er sjefsmåler i Norge. Han vil forklare hvordan… Les videre