Kategoriarkiv: Møter – arrangementer

Til tirsdag: Høstmøte med reker, hvitvin og premieutdeling

USF har gleden av å invitere til høstmøte førstkommende tirsdag, 1. november klokken 18.00 i UBFs klubbhus. Alle medlemmer og alle deltakere i Ullern Cupen med mannskap er velkommen.

Det blir reker og hvitvin, og det holdes premieutdeling for UllernCup, som i år be vunnet av Frode Amland med mannskap. Vi deler også ut premiene for årets Shorthand og Familieregattaer.

Meld dere på i skjemaet under! Vi kjøper inn reker, loff og hvitvin. Kr 250 pr pers betales ved ankomst, eventuelt med Vipps eller giro til klubbens konto 1607.51.44680. Vi ber om at deltakere melder sin interesse nedenfor senest mandag kl 16.00, så vi får skaffet adekvat mengde forsyninger.

Hjertelig velkommen!

Vennlig hilsen styret

Du får en kopi av påmeldingen som e-post

Ditt navn (obligatorisk)

Din e-postadresse (obligatorisk)

Hvis du ikke har mottatt en kopi av denne meldingen innen 15. min.,
har du sannsynligvis skrevet feil e-post adresse.

Tlf. (obligatorisk)

Antall deltakere inkl. deg (obligatorisk)

Melding

Skriv captcha koden over (obligatorisk)

Sesongavslutning med pizza 20.09.2016

Tirsdag 20. September går siste seilas i UllernCupen 2016. Etter seilasen inviteres alle sesongens deltakere med mannskap til avslutningsfest med pizza og mineralvann på Ullern båtforenings klubbhus i Drammensveien 198 i Bestumkilen. Kanskje kommer en foreløpig beregning av sammenlagtresultat for cupen. Ta med kr. 50 pr. person til dekning av matutgifter. Ønskes øl, ta med selv.

Påmelding senest Mandag 19. September. Fortsett å lese Sesongavslutning med pizza 20.09.2016

Ro- og padleanlegg i Bestumkilen

vedtakskart-bestumkilenDet har vært et informasjonsmøte om Bestumkilen ro- og padleanlegg. En del av Bestumkilen ble i 2010 regulert til ro- og padlebane. Den tar en liten bit av Karenslyst båtopplag. Bystyret har nå vedtatt å gjennomføre prosjektering av et ro- og padleanlegg innenfor det regulerte området. Rambøll har fått i oppdrag å prosjektere det. Det er nå i en tidlig fase hvor de innhenter informasjon fra interessenter og myndigheter. På møtet var båtforeningene, opplagsplassene og Ullern Seilforening tilstede. De hadde tidligere hatt et møte med ro- og padleklubbene i Bestumkilen.
Det ble foreslått av foreningene at den trekanten som fjernes fra Karenslyst opplagsplass (se kartet) blir fylt igjen på andre siden av stranden slik at arealet ikke blir redusert.
Det fremkom at ro- og padleklubbene ønsket en bølgebryter langs banen (der bøyene ligger i dag). Det ble uttrykt skepsis fra Motorbåtforeningen til dette fordi leden mellom deres båthavn og banen er svært smal (16-17 m).
Vi ser ingen spesielle utfordringer for Ullern Seilforening med det planlagte ro- og padleanlegget.

Kurs i NOR-rating 06.04.2016 på Frognerstranda

Kurset avholdes Onsdag 6.april kl. 1800 i klubblhuset til Frognerkilen Båtforening 1860 på Frognerstranda.

Kursleder blir som tidligere Per Bøymo som er sjefsmåler i Norge. Han vil forklare hvordan NOR rating systemet er bygd opp, og om hvordan NOR rating tallene fastsettes. I tillegg til en mer generell innledning vil han svare på spørsmål. Hva kan man tillate seg innenfor regelverket uten at det får konsekvenser for måltallet? Hva kan gjøres for å få en mer gunstig rating?