Meld deg på UllernCupen 2015!

UllernCupen 2015 starter 5. Mai. Det blir avholdt 14 seilaser på Tirsdager i løpet av sesongen hvorav de 8 beste er tellende, se seilingsbestemmelsene. Nytt av året er at vi tar i bruk  tretallsystemet i det nye Nor-rating sertifikatet. Det opererer med egne måletall for lite vind (o-4,5 m/s), mellomvind (4,5-7 m/s) og mye vind (over 7 m/s).

Begrunnelsen er at de fleste seilasene har lite vind, og tretallsystemet gir mer rettferdige måletall for underriggede båter. Dommeren bestemmer hvilke måletall som brukes før start, og regattaens vindstyrke (lite vind – flagg D, mellom vind – flagg E,  eller mye vind – flagg F) vil vises ved flagg fra startbåten.

Du må betale Nor-rating avgiften for å få det nye målebrevet med tretallsystemet. Har du ikke eget målebrev, kan du bruke måletall for den raskeste båten av samme type, se påmeldingssiden om hvor du kan finne det.

Tretallsystemet for shorthand og uten spinnaker finnes ikke i målebrevet. Dommeren vil derfor beregne disse måletallene slik at de får samme forholdstall i forhold til måletall med spinnaker. F. eks. er måletall lite vind uten spinnaker = måletall lite vind * måletall uten spinnaker / måletall med spinnaker.

Gå til Påmelding UllernCupen for å melde deg på.

3 kommentarer til Meld deg på UllernCupen 2015!

• ZIGGY - First 31.7 sier:

Ship o’hoi!

Er det slik at hvert enkelt mannskap må betale lisens til NSF for å seile UllernCupen på lovlig måte?

mvh
    Ziggy – First 31.7

• Tom Olsen sier:

Vi trenger ingen lisens for å seile Ullerncupen da det kun gjelder offisielle norgesmesterskap, norgescup eller en nasjonal og regional rankingregatta. Se for øvrig: http://seilmagasinet.no/id/41750

Mvh Angelique:)

• Stig Ulfsby sier:

Hvis UllernCupen var åpen for alle, ville den kanskje blir klassifisert som regional rankingregatta, men vi har lukket den for andre enn medlemmer av Ullern og Frognerkilen seilforeninger. Det er nettopp for å unngå lisens.