Invitasjon til UllernCupen 2012

p1080460 UllernCupen 2012 starter 8. mai og er i år utvidet til 14 tirsdagsseilaser på Lysakerfjorden hvorav de 8 beste er tellende. UllernCupen er gratis for medlemmer av Ullern Seilforening og Frognerkilen Seilforening. Andre kan delta med betaling kr. 100 pr. seilas. (Merk at innmelding i Ullern Seilforening koster kr. 200 pr. år).

Se nærmere informasjon og bane i seilingsbestemmelsene. Påmelding gjøres med påmeldingsskjemaet.

2 kommentarer til Invitasjon til UllernCupen 2012

• Hva i H. Tenker dere på? Jeg observerte regattabåter som skulle vært disket og irettesatt på tirsdag. De seilte rett inn i nybegynnerkursene til Lysakerfjorden Brettseilerklubb med avstandsmargin ned til bare 3-4 meter! Vennligst gjør det helt klart for alle som deltar i seilasene deres at en brettseiler er definert som badende når seilet er nede og at nybegynnere som har kurs på tirsdager må taes ekstra hensyn til. De er ikke i stand til å endre kurs umiddelbart og kan miste seilet i vannet og bli badene på et øyeblikk. Det er ingen tvil om at badene har rett til veien, så en eventuell ulykke vil ansvarsmessig rettes mot regattaarrangøren.

Dere som legger banene må kutte ut å seile på merker som tvinger båtene tett opptil Rolfsbukta. Hadde jeg hatt båt på stedet ville jeg lagt ut og sagt i fra, men dessverre var jeg på land.

Håper å slippe å se nestenulykker på tirsdagene framover, vi må ta hensyn til alle i den lille fjorden vår.

Hilsen Helge Rotnes, Trener LBK

• Stig Ulfsby sier:

UllernCupen har vært arrangert i 25 år 12-14 tirsdager i sesongen, og det seiles på de samme merkene hver gang, bl. a. Rolfsflua. Kanskje en fordel om dere legger nybegynnerkurset til en annen tid eller et annet sted (syd for Rolfsflua).